Wednesday, April 1, 2009

CENDAWAN ?


projekcendawan.blogspot.com


Sekarang ini, ramai yang berpusu-pusu untuk mempelajari teknik penanaman cendawan. Tidak kira Cendawan Tiram Kelabu (paling diminati), shitake, jarumas dll. Suatu tika dahulu, penanaman telah lama diminati pada tahun 80-an. Namun entah apa silapnya minat rakyat Malaysia hilang.

Kini timbul semula!

Tidak kiralah apa pun, cendawan ini banyak khasiatnya. Ia mudah ditanam dan dijaga. Ramai juga pengusaha yang sanggup lepaskan jawatan tinggi semata-mata untuk menjadi usahawan cendawan. Kini ada antara mereka telah menjadi JUTAWAN.

Penanaman cendawan tidak memerlukan kawasan yang luas. Cukup sekadar di sekitar laman rumah anda. Dengan bermodalkan hanya RM10,000 cukup anda mulakan secara sederhana kecil dan ini akan menguji kebolehan anda untuk bermula menjadi USAHAWAN CENDAWAN.

Insya-ALLAH.

Jabatan Pertanian, agensi-agensi dan usahawan-usahawan yang telah berjaya sedia membantu anda yang ingin menceburkan diri di dalam dunia cendawan. Usaha murni untuk meramaikan lagi usahawan tani di kalangan orang Melayu terutamanya akan diberkati ALLAH.

"PERTANIAN ADALAH PERNIAGAAN"





No comments: